Content added to your bookmarks in MyHoval

File added to your bookmarks in MyHoval

There has been an error while adding Content to your bookmarks in MyHoval

Ogrzewanie na wysokości 170 metrów – rozwiązanie firmy Hoval dla wieży Dunaj w Wiedniu

Ogrzewanie na wysokości 170 metrów – rozwiązanie firmy Hoval dla wieży Dunaj w Wiedniu

Wieża Dunaju w Wiedniu, najwyższy budynek w Austrii, po gruntownej renowacji prezentuje się w nowym blasku. Wiedeński zabytek otrzymał również rozwiązanie grzewcze firmy Hoval, które wyróżnia się optymalnym stosunkiem ceny do jakości.

  • Inne budynki
  • Renowacja
  • Olej/Gaz

420 000 odwiedzających rocznie. Sześć oświadczyn tygodniowo. Wiedeńska Wieża Dunajska o łącznej długości 252 metrów od podstawy do szczytu została otwarta w 1964 roku i jest najwyższym budynkiem w Austrii – i magnesem przyciągającym turystów. 170-metrowa restauracja i 160-metrowa kawiarnia w wieży zostały całkowicie zmodernizowane w 2018 roku, podobnie jak pozostałe części parteru. Otwarcie w lutym 2019 r. nowego, dużego pubu piwnego Donaubräu było zakończeniem prac rekonstrukcyjnych i remontowych.

Droga na szczyt z nowym systemem grzewczym

Jeszcze zanim to wszystko się zaczęło, w 2017 roku rozpoczęła się renowacja technologii wieży. Dzięki wysokiej wydajności systemu Hoval spełnione są również nowe normy dotyczące ograniczania zanieczyszczeń. Dwa kotły gazowe Max-3 zostały zainstalowane przez instalatora partnerskiego firmy Hoval podczas obecnej jesiennej eksploatacji.

Teraz zaopatrują wieżę, a także zapewniają większą pojemność potrzebną do budowy nowych jadalni. Podczas gdy Wieża Dunajska wraz ze wszystkimi budynkami miała zapotrzebowanie na moc grzewczą od 450 do 500 kW, teraz jest to od 650 do 700 kW.

Jednak największym wyzwaniem w planowaniu systemu jest wysokość obszarów, które muszą być ogrzewane na samym szczycie wieży. Christian Böhm, kierownik regionalny firmy Hoval, który wraz z partnerem opracował rozwiązanie techniczne, wyjaśnia:

"Na każdych dziesięciu metrach nad poziomem morza ciśnienie zmniejsza się o 1 bar. W związku z tym w kotłowni wymagane jest ciśnienie 18 barów, aby zapewnić wymagane ciśnienie 165,1 bara na środkowej podłodze wieży na wysokości 5 metrów".

Ponieważ standardowe kotły nie są przystosowane do tak wysokiego ciśnienia, firma Hoval zdecydowała się na separację systemów. Dwa kotły gazowe Max-3 zapewniają wymaganą moc 350 KW każdy. Energia jest przekazywana do oddzielnego obwodu przez wymiennik ciepła. Jednocześnie rozwiązanie z dwoma kotłami gwarantuje niezawodność i elastyczność działania, jaką zapewnia wieża Dunaj.

Najnowocześniejsza technologia grzewcza, która obraca się razem z Tobą

Kolejnym ważnym motywem w projekcie nowego systemu grzewczego były dwie obrotowe sceny restauracji w wieży i kawiarni w wieży. System ogrzewania cokołowego z ciepłym powietrzem zapewnia, że odwiedzający mogą cieszyć się widokiem Wiednia nawet zimą. Powietrze jest kierowane ze środka wieży do obracających się kanałów powietrznych w podłodze za pomocą nowej technologii szczotek.

Aby ogrzać powietrze, na szczycie wieży zainstalowany jest drugi wymiennik ciepła. Ponieważ zawsze towarzyszy temu niewielka utrata temperatury, szczególną zaletą jest to, że wytrzymałe kotły Max-3 mogą zapewnić niezmiennie wysoką temperaturę. Christian Böhm:

Na szczycie wieży w chłodne dni ciepłe powietrze powinno być podgrzewane do 80°C. W tym celu doprowadzamy wodę grzewczą w kotle do około 100°C.

Od koncepcji do konserwacji

Firma Hoval towarzyszyła projektowi niezwykłego budynku od obliczenia systemu po koordynację z instalatorem partnerskim w fazie wdrożenia. Claudia Peach, rzeczniczka prasowy Dunaj Tower, jest bardzo zadowolona:

System grzewczy działa płynnie. Hoval spełnił wszystkie nasze oczekiwania.

Od uruchomienia w październiku 2017 r. Firma Hoval jest odpowiedzialna za zarządzanie i konserwację kotłów. Sprawdził się tutaj system sterowania TopTronicE, który w razie potrzeby reguluje pracę podwójnych kotłów. Dzięki połączeniu online technicy obsługi klienta mają możliwość zdalnego dostępu do systemu. Hoval zbudował nawet mały magazyn części zamiennych specjalnie dla Wieży Dunaju. Wiedeński punkt orientacyjny musi być jednak optymalnie wyposażony.